Čokoládový „nahatý“ dortík

Čokoládový a krémový, přesto lehký ovocný dortík. Ve stylu „naked cake“, protože se mi líbí (a chutná) mnohem víc než dorty celé potřené krémem nebo potažené fondánem.

P1120005-1280x1280

Přísady-korpus:

  • 1 1/4 hrnku hladké pšeničné mouky
  • 2 lžičky kakaa
  • 1/2 hrnku třtinového cukru
  • 1 lžička sody
  • špetka soli
  • 1 hrnek kokosového mléka
  • 1/3 hrnku kukuřičného oleje
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 1 lžička jablečného octa

Přísady-krém:

  • 38 g kukuřičného škrobu
  • 250 ml kokosového mléka
  • ztuhlá část kokosového mléka ze dvou plechovek

+ ovoce a hoblinky hořké čokolády nebo kokosu na ozdobení

Postup:

  • Mouku s kakaem prosejeme do mísy, přidáme cukr, sodu a sůl a promícháme. Zvlášť smícháme všechny tekuté složky a lehce je zamícháme k sypkým. Vlejeme do formy vyložené pečicím papírem (boky jsem namazala olejem) a pečeme v předehřáté troubě při 180 stupních zhruba 40 minut.
  • Na krém si uvaříme tužší pudink z kukuřičného škrobu a kokosového mléka. Za občasného promíchání metličkou necháme zcela vychladnout a až potom přimícháme tuhou kokosovou „šlehačku“. Krém je na světě.
  • Korpus rozřízneme, potřeme krémem, poklademe ovocem. Přiklopíme druhou část, potřeme krémem, naaranžujeme ovoce, posypeme nastrouhanou čokoládou nebo kokosovýma hoblinkama, dáme vychladit a můžeme servírovat.

Tipy:

  • Formu jsem měla kulatou, o průměru 18 cm. Korpus byl pak 3,5 cm vysoký. Šikovnou tabulku přepočtu počtu surovin na jinak velkou formu najdete tady.
  • Pokud se dortík po upečení vyboulí nahoru, stačí chvilku počkat, až zchladne, potom vzít kuchyňskou papírovou utěrku a přes ní lehce na korpus zatlačit. Tradá, rovná plocha je na světě.
  • Dohromady jsem použila dvě plechovky kokosového mléka. Den předem jsem je dala do lednice, aby pořádně ztuhla tučná část. Při přípravě těsta jsem pak jednu plechovku otevřela, tuhou „šlehačku“ dala na stranu do hrnečku a vrátila zpět do lednice. Zbylou kokosovou vodu jsem použila do těsta (ad 1 hrnek kokosového mléka). Stejně jsem postupovala u pudinku. Tedy plechovku otevřít, tuhou část vybrat, dát do hrnečku a vrátit zpět do lednice, z vody uvařit pudink.Tady jsem k tekuté části přidala i zhruba půl lžíce tuhé, kvůli barvě. (Dohromady pořád 250 ml.) A výsledek byl super, pudink se povedl krásně čistě bílý.
  • Kromě půl hrnku cukru v korpusu jsem nic nesladila, pokud tedy máte mlsnější jazýček, doslaďte si těsto či krém podle vlastních preferencí.
Díky za komentáře!

